Szolgáltatás

A Matolcsy féle vállalati hitelprogram nem hozta a számokat

Vállalati hitel
Vállalati hitelek

A vállalkozások sikeres piaci jelenléte mindig több tényező függvényeként alakul. Nem csak az online marketing, a netes jelenlét, a  cég image-e, vagy a beszerzési költségek befolyásolják a népszerűséget, hanem a fejlesztésekre fordítható összeg megléte is. Tevékenységi körtől függően akár milliós nagyságrendű összegekre is szükség lehet ahhoz, hogy a szükséges fejlesztéseket el lehessen végezni. Ehhez igyekszik az MNB Növekedési Hitelprogram segítséget nyújtani. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy hiába ajánlják 2,5%-on a vállalati hiteleket, a vállalkozások nem költenek beruházásra.

Miért ilyen bizalmatlanok a hitelajánlattal szemben az érdeklődők? Mi az oka annak, hogy a kis-, és középvállalkozások nem vágnak bele a korszerűsítésekbe, felújításokba? Az indok sokszor nem más, mint az egyre növekvő adóterhek, a munkavállalók jelentette költségek és a piac kiszámíthatatlansága. Komplex odafigyelést és szakértelmet igényel az, hogy sikerüljön minden szempontból megfelelő döntéseket hozni és hosszú távon is eredményesen jelen lenni a piacon.

Ugyanakkor tény az is, hogy a hitelintézetek kínálatában sokféle lehetőség közül válogathatnak az érdeklődők, és legyen szó akár rövid távú, akár hosszú távú befektetésekről, mindenki rálelhet az igényeinek maximálisan megfelelő megoldásra. A jó ötlet napjainkban már bőven kevés a sikeres üzletmenethez, hiszen gyakran a rendelkezésre álló anyagiakon múlik, hogy sikerül-e az álmokból egy ténylegesen is működőképes vállalkozást létrehozni. A kis-, és középvállalkozások éppen úgy rálelhetnek a céljaiknak megfelelő hitelekre, mint azok a vállalatok, melyek ennél jóval nagyobb méretekben tevékenykednek a hazai piacon.