Webáruház

A reklám ajándék célja a figyelemkeltés

Reklám ajándék
Reklám ajándék

Mindenki szeret ajándékot kapni, legyen az bármilyen alkalom. Talán az egyetlen alkalom, amikor az emberek fintorognak, ha a postaládából kilóg a reklám ajándék. Nem mindenki szereti, amikor háborgatják az intimitását és az agresszív marketingkampányok keretén belül, mindenféle szórólapokkal tömik meg a postaládát.

A reklám ajándék célja a figyelemfelkeltés, de ennek is megvannak az íratlan és írott etikai szabályai. Azzal, hogy a reklámügynök, akkor is odanyomja az emberek kezébe a szórólapokat, ha illedelmesen elutasítják, csak ellenszenves érzéseket kelt.

Az ilyen esetekben a szórólap elolvasás nélkül az első kukába kerül, vagyis a kampánynak így semmi haszna nem lesz. Sajnos egyre gyakrabban lehet látni az utcákon ezeket az ügynököket, akik nem a megszerzett ügyfélszám, hanem a kiosztott szórólapok mennyisége alapján kapja a bérezését. Ez egy nagyon helytelen felfogása a reklámozásnak, hiszen többnyire negatív hatást kelt. A reklám ajándék képében a szórólapot csak azoknak érdemes adni, akik tényleg érdeklődést mutatnak iránta.